Linia diagnostyczna HEKA UNIVERS A4 jest elektronicznym, płytowym urządzeniem diagnostycznym, przeznaczonym do kontroli:
- sił hamowania
- różnicy sił hamowania pomiędzy kołami
- różnicy sił hamowanie pomiędzy osiami pojazdu ( ocena dla obu osi odbywa się w tym _samym czasie i w tych samych warunkach hamowania)
- wstępnej oceny jakości zawieszenia pojazdu (amortyzatorów)
- pomiaru ustawienia kół
Urządzenie wykorzystuje się dla badań pojazdów osobowych, dostawczych, ciągników rolniczych i busów o DMC do 5 000 kg.
Urządzenie składa się z: 4 płyt hamulcowych, płyty do pomiaru ustawienia kół płyty zaślepiającej ,wyświetlacza LED lub Monitora , urządzenia sterującego E-Box , pilota.
Urządzenie należy podłączyć do komputera PC lub laptopa .
W przypadku zamontowania w Stacji Kontroli Pojazdów należy dodatkowo zakupić miernik siły nacisku na pedał hamulca (nadajnik AMX 915, odbiornika AMX 916,tensometr AMX 917 ).
Można też na płytach hamulcowych badać hamulec najazdowy przyczepy , wtedy konieczne jest dokupienie urządzenia HAK 400.
W ofercie znajduje się również miernik siły zaciągania hamulca ręcznego AMX 918 z przeznaczeniem do pojazdów samochodowych i motocykli
HEKA UNIVERS A 4 | 4 płyty hamulcowe , płyta do pomiaru ustawienia kół, pilot, + miernik nacisku na pedał hamulca |
Wymiary | Długość 4,80 m, szer.0.6m , głębokość 4 cm |
Pomiar geometrii | Ogólna ocena ustawienia kół (płyta do pomiaru uślizgu bocznego) |
Badanie hamulców | Tensometryczny pomiar siły hamowania (płyta do pomiaru dynamicznego) |
Badanie amortyzatorów | Wstępna ocena stanu zawieszenia |
Wyświetlacz cyfrowy | Widoczny z odległości 25 m |
Pobór mocy | Pobór mocy 50W, |
Zasilanie | 230 V, 50 Hz |
Dopuszczalny nacisk osi | 4 t – standard 5 t - wzmocniony |
Tryb pracy | 1- ręczny 2- automatyczny |